Σχετικά με κανονισμό λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ Βύρωνας , 8 Μαρτίου 2013
ΝΟΜΟΣ ΑΤΤΙΚΗΣ
ΔΗΜΟΣ ΒΥΡΩΝΑ Α.Π.: 6876
ΓΡΑΦΕΙΟ ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΤΗ ΤΟΥ ΔΗΜΟΤΗ
Δ/ΝΣΗ: Καραολή & Δημητρίου 36-44
Τ.Κ. 16233 Βύρωνας
Τηλ.: 2132008643
FAX: 210-7669596 Προς:
1. Δήμαρχο Βύρωνα
2. κα Πόπη Αλιφραγκή
Πρόεδρο Δημοτικού Συμβουλίου
3. κ. Δημήτρη Ταραζώνα
Αντιδήμαρχο Πόλης
4. κ. Κώστα Ζούμπο
Αντιδήμαρχο Τεχνικής Υπηρεσίας
5. Δ/ντές Οικονομικών και Τεχνικών Υπηρεσιών
6. Δημοτικό Συμβούλιο
7. Επικεφαλής Δημοτικών Παρατάξεων
Κοινοποίηση:
Καταστηματάρχες του Βύρωνα
Θέμα:: “Συζήτηση και λήψη απόφασης από το Δημοτικό Συμβούλιο , εντός του Μαρτίου, για τον κανονισμό λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων”
Σε προηγούμενο Δημοτικό Συμβούλιο, κατόπιν και δικής μου παρέμβασης, αποφασίσθηκε να καταρτισθεί από την Διοίκηση του Δήμου και να εισαχθεί προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο, νέος κανονισμός για τη χρήση από μαγαζιά των κοινόχρηστων χώρων.
Εκ προοιμίου θα ήθελα να σας επισημάνω ότι στις 18/03/2003, κατόπιν εισήγησης της Τεχνικής Υπηρεσίας του Δήμου, ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο κανονισμός λειτουργίας κοινόχρηστων χώρων στην Πλατεία Αγ. Λαζάρου, ο οποίος θεωρώ ότι μπορεί να αποτελέσει έναν επαρκή οδηγό για όλες τις πλατείες και τους κοινόχρηστους χώρους του Δήμου.
Από την πλευρά μου θα ήθελα να διατυπώσω κάποιες σκέψεις ως συμβολή στον προβληματισμό της Διοίκησης και του Δημοτικού Συμβουλίου για την κατάρτιση του κανονισμού λειτουργίας των κοινόχρηστων χώρων του Δήμου. Πιο συγκεκριμένα:
1. Η συζήτηση και η λήψη αποφάσεων από το Δημοτικό Συμβούλιο για το ως άνω θέμα, πρέπει να γίνει εντός του Μαρτίου σύμφωνα με δέσμευση τόσο του Δημάρχου όσο και του συνόλου του Δημοτικού Συμβουλίου.
Με βάση αυτή τη δέσμευση ζητώ από την Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου να εισάγει το ως άνω θέμα στο προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο του Μαρτίου για συζήτηση και λήψη απόφασης.
2. Τα μαγαζιά του Βύρωνα που χρησιμοποιούν κοινόχρηστους χώρους θα πρέπει ταυτόχρονα με την αίτησή τους για άδεια από στο Δήμο, να καταθέτουν τοπογραφικό σκαρίφημα του προς κατάληψη χώρου στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου, το οποίο η Τεχνική Υπηρεσία να οριοθετεί εμφανώς, ώστε να είναι δυνατός ανά πάσα στιγμή ο έλεγχος νομιμότητας της χρήσης από τις αρμόδιες υπηρεσίες του Δήμου.
3. Στους κοινόχρηστους χώρους όμως του Βύρωνα έχουν δικαίωμα να κυκλοφορούν και οι πεζοί. Προτείνω λοιπόν:
α) Στα πεζοδρόμια, τα μαγαζιά να έχουν δυνατότητα χρήσης στο 70% του πλάτους πεζοδρομίου και το υπόλοιπο 30% να είναι για τους πεζούς με ελάχιστο όριο χρήσης για τους πεζούς το ένα μέτρο.
β) Οι δρόμοι εντός των πλατειών να χαρακτηρισθούν ως πεζόδρομοι, όπου δεν έχει γίνει κάτι τέτοιο, και η χρήση τους να διέπεται και πάλι από τον κανόνα 70% μαγαζιά, 30% πεζοί.
γ) Ο χώρος διέλευσης των πεζών να μην οριοθετείται μεταξύ τραπεζοκαθισμάτων, γιατί αυτό οδηγεί στην πράξη αφενός σε καταστρατήγηση του δικαιώματος διέλευσης των πεζών και αφετέρου είναι δυσάρεστο για τον οποιοδήποτε και ειδικότερα για άτομα με ειδικές ανάγκες, για υπερήλικες, για γονείς με καροτσάκια με μικρά παιδιά, να κυκλοφορούν ανάμεσα σε τραπεζοκαθίσματα.
4. Τα μαγαζιά εστίασης πρέπει να έχουν τους δικούς τους κάδους απορριμάτων και να γίνει προσπάθεια από πλευράς Δήμου για συμμετοχή τους στην ανακύκλωση.
5. Οριοθέτηση από το Δήμο συγκεκριμένων χώρων στάθμευσης μηχανών διανομής προϊόντων των καταστημάτων (delivery).
6. Καθαριότητα κοινόχρηστων χώρων και πλατειών, περιποίηση πρασίνου, φωτισμός και οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία στο δυνατόν καλύτερο βαθμό από πλευράς Δήμου.
7. Διαφύλαξη της αισθητικής των πλατειών με συγκεκριμένους κανόνες και με την εποπτεία της Τεχνικής Υπηρεσίας.
8. Όλες οι επιχειρήσεις βρίσκονται σε πολύ δύσκολη θέση λόγω της σημερινής κατάστασης. Όπως όλοι οι πολίτες, έτσι και αυτές πλήττονται από τις εξοντωτικές λογικές των εφαρμοζόμενων μνημονίων. Ο Δήμος, λοιπόν, πρέπει να σταθεί αρωγός στην προσπάθεια επιβίωσής του, διασφαλίζοντας αφενός την εύρυθμη λειτουργία των πλατειών και κοινόχρηστων χώρων και αφετέρου ορίζοντας Δημοτικά τέλη στα οποία μπορούν να ανταποκριθούν τα μαγαζιά.
Το 2012 τα μαγαζιά δήλωναν 990τμ κατάληψης κοινόχρηστων χώρων σε όλο το Δήμο και τα αναλογούντα έσοδα στο Δήμο ανέρχονταν κατά μέσο όρο σε 80.000€ ετησίως, δηλαδή οι καταστηματάρχες πλήρωναν 80€/τμ κατάληψης. Θεωρώ:
α) Ότι τα δηλωμένα τετραγωνικά από τα καταστήματα απείχαν κατά πολύ των πραγματικών τετραγωνικών που καταλάμβαναν.
β) Τα 80€/τμ είναι εξαιρετικά υψηλό ποσό στο οποίο δεν μπορούν να ανταποκριθούν οι ιδιοκτήτες των καταστημάτων.
Με βάση τα παραπάνω προτείνω μείωση του κόστους κατάληψης κατά 40% και ταυτόχρονα σας διαβεβαιώνω ότι αν υπάρξει αντιστοιχία μεταξύ των δηλωμένων τετραγωνικών από τα καταστήματα και της πραγματικότητας, πράγμα που εναπόκειται στην αποτελεσματικότητα των υπηρεσιών του Δήμου, τα έσοδα του Δήμου θα αυξηθούν σημαντικά, παρά τη μείωση των τελών κατάληψης.
Κλείνοντας τις παραπάνω σκέψεις μου θα ήθελα να τονίσω ότι η αντιμετώπιση των καταστημάτων θα πρέπει να είναι ισότιμη και χωρίς τις οποιεσδήποτε διακρίσεις.
Μετά τιμής,
Δημήτρης Σάρολας